kopierat inlägg

Jag älskar verkligen vita skor, Converse eller inte, underbara är dom! Det tråkiga är att hur försiktig man än är och hur noga man än tvättar dom, vare sig om det är för hand eller i maskin, så kommer det alltid dit envisa fläckar som vägrar försvinna. Därför bjuder jag här på ett litet husmorstips som förlänger livslängden på dina små pärlor :'D

Häll upp 1-2dl Klorin i en balja med vatten (Klorin köpet man på de flesta affären som säljer olika rengöringsmedel, tex. mataffärer. En flaska kostar runt 20-lappen). Lägg sedan det du vill bleka helt täckt i vattenlösningen. Jag ställde en hink med vatten ovanpå för att försäkra mig om att hela skon var täckt. Sticker en bit upp så blir den inte blekt och förblir alltså mörkare än resten av skon. Låt det du bleker ligga i lösningen tills du tycker att det inte händer något mer, ibland får man inte bort allt. Jag brukar låta det gå några timmar.

Update:
Detta fungerar alltså enbart på VITA skor och det sägs att om man låter de ligga för länge i klorin så kan tyget förstöras. Detta har dock aldrig hänt mig, jag måste ha himla bra skor ;} haha


besök bloggen HÄR!


kopierad bild från samma ställe:)



HÄR!
HÄR!
HÄR!
HÄR!

Publicerat: 2010-09-08 @ 22:53:15


3 kommentarer
Postat av: Jennie ♥

sv: jaa visst är de :D har båda boxarna och man kan bara se de om och om igen!

allt är fint med mej :) händer idag?

kram

2010-09-09 - 10:17:28 | URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: miss P E

Jag gjorde det igen... sov bort hela eftermiddagen :S



Bra tips där, det ska absolut prova på mina skor :)

2010-09-09 - 10:33:21 | URL: http://dinpetraj.blogg.se/
Postat av: miss P E

Tack för tipset, ska bara bleka mina vita... föresten kanske det skulle bli cool effekt om man provade med ett par färgade skor :)

2010-09-10 - 23:03:32 | URL: http://dinpetraj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!